لندن

پنجشنبه 8 دی 1384

یکی مان در بروکسل کار می کند و آن دیگری دو ماهی می شود که در لندن مشغول به کار است. بخشی از دو هفته تعطیلات آخر سال را به لندن اختصاص داده و برای اینکه بتوانیم بعد از دو ماه یک هفته با هم باشیم به لندن آمده ام.
از دوشنبه شب در لندن هستم. روزها که او سر کار میرود باید یک جوری خودم را سرگرم کنم. روز را با خواندن مقالات اینترنتی، خواندن کتاب یا نوشتن به نیمه می رسانم بعد از ظهر از خانه می زنم بیرون.


هوا سرد است.خیابانهای شهر که به مناسبت سال نو تزیین شده اند بسیار دیدنی هستند.فضای شهر با بروکسل متفاوت است.رد شدن از خیابان را بااحتیاط تر از بروکسل انجام میدهم. اتوبوسهای دو طبقه و تاکسی های لندن دیدنی هستند .در بروکسل اتوبوسهای مان طبقه ندارند و تاکسی ها هیچکدام شبیه هم نیستند. هر ماشینی می تواند تاکسی باشد البته بانصب تابلویی که کلمه تاکسی در روی آن نوشته شده باشد.

از بروکسل خبر بدی به من رسیده بود. مادر دوستم سهیلا در آمریکا فوت کرده بود. بعد از چندین ماه بیماری و درد و رنج. با او تماس گرفتم. نمی دانستم چه بگویم. چه چیز می توانست او را تسلی دهد.در ذهن مغشوش من،امروز زندگی نسبی تر از پیش است.
به دخترم زنگ می زنم. صدایش را می شنو م. صدای زندگی رامی شنوم که هست و جریان دارد. نیرو می گیرم.

از خانه می زنم بیرون . دنیای اظطرابها را برای چند ساعتی به دست فراموشی می سپارم. سری به بریتیش میوزیوم می زنم و بخش ارو پا و مصر و آفریقا را می بینم.

در لندن لباس پوشیدن مردم هم متفاوت هست. من بروکسل را ترجیح می دهم. دوستم عاشق لندن است. من هم شهر را جذاب می بینم ولی خانه من در جای دیگری است. آنجایی است که دوستانم که خانواده دومم حساب می شوند زندگی می کنند.
اتاقی که در آن در مرکز لندن زندگی می کنیم و برای آن 750 یورو پرداخت می شود، یک اتاق ده متری است با حداقل امکانات. از دوش حداقل آب می آید. شوفاژ تقریبا کار نمی کند وحداقل گرما را می دهد.تا جایی که ما ناچار به خرید یک بخاری برقی شدیم تا کمی گرم شویم. حداقل فضا برای حرکت در این اتاق چند متری است.
من ترجیح می دهم دیدارهای آخر هفته مان در خانه خودمان که در حومه بروکسل است باشد.
بعد از تقربیا نوزده سال زندگی در بلزیک، به این کشور کوچک،احساس وابستگی عجیبی دارم.

يادداشت ها | بازگشت به صفحه اول

دنبالک:

آدرس دنبالک براي اين مطلب: http://www.donyayeman.com/cgi-bin/mt/mt-tb.cgi/467


نظرات:

شما هم نظر بدهيد: